Může se Španělsko stát mezinárodní logistickou velmocí?
Od roku 2020 a vypuknutí pandemie COVID19 došlo v oblasti mezinárodní logistiky k exponenciálnímu růstu elektronického obchodu.
On November 2, 2022
Od roku 2020 a vypuknutí pandemie COVID19 došlo v oblasti mezinárodní logistiky k exponenciálnímu růstu elektronického obchodu.
On November 2, 2022
Všichni, kdo nemohli opustit své domovy, nakupovali dnes již proslulé “nákupy pro potěšení” na internetu. Tento typ nákupů se týká zboží, které nepatří mezi základní potřeby. Tyto nákupy jsou však výrobky nebo služby, které nás zajímají a které individuálně vyžadujeme.
Z tohoto důvodu se dodací a přejímací lhůty objednávek stále zkracují. Lidé požadují rychlejší dodací lhůty. Dříve trvaly objednávky například z Číny do Španělska měsíc. Nyní je často obdržíme do týdne.
Podle údajů z Observatory of Transport and Logistics ve Španělsku, je v naší zemi přibližně 140 000 společností přímo spojených s logistickým odvětvím. V souvislosti s těmito údaji je v tomto odvětví 1 milion pracovních míst a v loňském roce bylo přepraveno 2 000 milionů tun, z čehož 1 500 odpovídá domácím přepravám
Podle údajů poskytnutých stejným zdrojem se po našich silnicích pohybuje 35 milionů vozidel. Španělsko má 165 000 km silnic a velmi dobrou železniční síť o délce 15 000 km. Spravujeme také 46 letišť, 2 heliporty a 28 přístavních správ. Tyto údaje jsou ideální pro to, abychom se stali mezinárodní logistickou velmocí.
Hlavními problémy Španělska jsou administrativní překážky a pomalost různých postupů, jako jsou celní formality. Stejně tak by Španělsko mělo pokračovat v investicích do intermodality, protože mají konsolidovanou a kvalitní silniční a železniční síť. “V rámci vize společnosti FM Logistic se domníváme, že Pyrenejský poloostrov je logistickou jednotkou, která musí být optimalizována ve všech svých logistických prostředcích a infrastrukturách. Z tohoto důvodu rozvíjíme spojení se všemi logistickými uzly globálního dodavatelského řetězce od přístavů až po velká města,” tvrdí Pablo Gómez, generální ředitel FM Logistic Ibérica.
Na druhou stranu má Španělsko dobrou geostrategickou polohu, protože má přímý přístup a nachází se mezi asijským a latinskoamerickým kontinentem. Další výhodou, kterou má Španělsko ve vztahu se zeměmi Latinské Ameriky, je to, že sdílíme stejný jazyk, a to nás sbližuje s jejich kulturou a aktivitami.
Stejně tak z hlediska údajů o zaměstnanosti je logistika ve Španělsku stále na vzestupu. Podle nejnovějších údajů o logistice Forum Employment Barometr z června 2022 bylo do systému sociálního zabezpečení zařazeno více než 7 000 osob na pracovních místech souvisejících s tímto odvětvím. Stejně tak je v naší zemi stále více institutů a univerzit, které nabízejí kurzy a odbornou přípravu související s logistikou.
Dalším důležitým bodem, který je třeba zdůraznit u logistických společností, aby se staly světovou velmocí v logistice, je pokračovat v sázce na dekarbonizaci tohoto odvětví. Je důležité pokračovat v investicích do inovací, technologií a ekologických paliv, abychom byli solidní alternativou k nabídkám z jiných zemí. Stejně tak je nezbytné dekarbonizovat logistiku na poslední míli. Na světě je každým dnem více lidí; podle posledních údajů Světové banky se blížíme k ohromujícímu číslu 8 miliard lidí na celém světě. Musíme jednat hned, abychom se pokusili omezit znečištění, které vypouštíme do životního prostředí, a kontrolovat dramatický nárůst teplot, který již zaznamenáváme ve všech koutech světa.
Ve společnosti FM Logistic jsme v loňském roce změnili naši obchodní strategii tak, že jsme se rozhodli ke změně zásobování, v níž jsme se zavázali k bezemisní logistice a k tomu, že se do roku 2030 staneme uhlíkově neutrálními ve všech svých činnostech.
Vyplňte formulář