Průvodce omnichannel dodavatelským řetězcem: pět klíčových zjištění z naší zprávy
Spotřebitelé dnes využívají více prodejních kanálů, takže společnosti musi zavést do svého dodavatelského řetězce omnichannel strategii.
On May 10, 2024
Spotřebitelé dnes využívají více prodejních kanálů, takže společnosti musi zavést do svého dodavatelského řetězce omnichannel strategii.
On May 10, 2024
Ty, které svůj dodavatelský řetězec odpovídajícím způsobem nepřizpůsobí, budou mít problém udržet si konkurenceschopnost. Společnost FM Logistic provedla průzkum mezi společnostmi z oblasti spotřebního zboží, maloobchodu, kosmetického a luxusního odvětví, aby zjistila, jak si stojí v procesu omnichannel dodavatelského řetězce. Zde jsou hlavní zjištění.
Kamenné prodejny zůstávají hlavním kanálem generujícím příjmy, ale rychlý růst prodeje prostřednictvím elektronického obchodu je realitou. Tento proces začal během pandemie a nadále nabírá na síle, přičemž online nakupování se stává nedílnou součástí nákupních zvyklostí spotřebitelů. Růst elektronického obchodování podporují četné možnosti vyzvednutí a doručení zboží, rozšiřující se internet a rostoucí počet uživatelů chytrých telefonů.
Lze očekávat, že trend plně integrovaného dodavatelského řetězce bude pokračovat, protože společnosti přijímají digitální technologie, upřednostňují přístup zaměřený na zákazníka a snaží se o provozní efektivitu, aby si udržely konkurenceschopnost. Integrovaný dodavatelský řetězec, který kombinuje distribuci B2B a B2C, může vést k provozní efektivitě, snížení nákladů, optimalizaci řízení zásob, zvýšení flexibility a mnoha dalším výhodám.
Snaha o zavedení omnichannel strategie v dodavatelském řetězci je vedena především snahou maloobchodníků snížit logistické náklady a operační výdaje odstraněním sil v distribučním procesu. Dalším důvodem transformace je nedostatek zásob.
Maloobchodníci se při transformaci dodavatelského řetězce pravděpodobně setkají se složitými problémy. Jako jedna z hlavních výzev byl uveden nábor a školení zaměstnanců, a to kvůli různorodosti potřebných dovedností. Zlepšení správy dat, zefektivnění procesů splnění objednávek a bezproblémová integrace technologií jsou dalšími klíčovými problémy, které je třeba řešit.
Společnosti chtějí přejít na omnichannel dodavatelský řetězec v době kratší než dva roky a projevují zájem o služby externích 3PL operátorů. Potřebují partnery, kteří jim pomohou s integrací IT, bezproblémovou provozní realizací a plynulou synchronizací dat. Společnosti očekávají, že jim partneři 3PL pomohou zvýšit rychlost a přesnost dodávek, zefektivnit jejich IT systémy a v konečném důsledku poskytnout lepší zákaznickou zkušenost ve všech prodejních kanálech.
* Kliknutím zde si můžete stáhnout zprávu “ Navigating the omnichannel revolution” (Průvodce omnichannel revolucí). Společnost FM Logistic provedla průzkum u 105 respondentů ze tří odvětví – spotřebního zboží (36), maloobchodu (49), kosmetiky a luxusu (20) – s působností v Indii (37), Francii (36) a Polsku (32)
Vyplňte formulář